Aktualności

20 października 2017 21:29 | Aktualności

ZDOBYLIŚMY TYTUŁ „SZKOŁA DOBREGO WYCHOWANIA”

Z przyjemnością informujemy,  że nasza szkoła wykonywał zadania przewidziane regulaminem ogólnopolskiego konkursu Szkoła dobrego wychowania organizowanego przez Studium Prawa Europejskiego w Warszawie i zdobyła tytuł SZKOŁY DOBREGO WYCHOWANIA.

certyfikat.jpg

W okresie od 17 stycznia 2017 do 30 września 2017 uczniowie wykonywali zadania przewidziane uzyskując od jury konkursu maksymalną ilość punktów.

   Zadanie 1.

Przeprowadzenie debaty uczniowskiej na temat dobrego wychowania oraz opracowanie Szkolnej Karty Zasad Dobrego Zachowania.

Debata odbyła sie 27 kwietnia. Oscylowała wokół cytatu Antoniego Słonimskiego „Jeżeli nie wiesz, jak należy się w jakiejś sytuacji zachować, na wszelki wypadek zachowuj się przyzwoicie”. Na dobry początek uczniowie z przeciwnych drużyn podali sobie ręce i zagrali w kalambury. Po intelektualnej rozgrzewce przeszliśmy do właściwej debaty, na której poruszyliśmy następujące tematy: Czy dobre zachowanie ułatwia codzienne życie? Dobre zachowanie w każdej sytuacji? Następnie przeciwne drużyny uczniów z klasy VI, V i IV prowadzili walkę na argumenty.

   Zadanie 2.

Zorganizowanie ogólnoszkolnego konkursu  wiedzy, wśród uczniów na temat savoir vivre.

Konkurs na „Mistrza savoir vivre'u” przeprowadzony został 22 września 2017 roku. Do konkursu przystąpili wszyscy uczniowie szkoły i zrealizowany został w dwóch kategoriach wiekowych, klasy II i III oraz IV-VII. Grupa młodsza miała za zadanie opracowanie piosenki wraz z układem tanecznym na temat savoire vivre. Konkurs dla uczniów starszych  składał się z dwóch etapów. Pierwszy etap konkursu polegał na wykazaniu się wiedzą i rozwiązaniu zadań testowych. W drugim etapie uczniowie musieli wykazać się wiedzą w praktyce. Na zakończenie każdy uczestnik otrzymał słodką niespodziankę oraz  wręczone zostały dyplomy „Mistrza savoir vivre'u”. 

   Zadanie 3.

Opracowanie krótkich prac pisemnych nt.: „Moje zachowanie świadczy o mnie”.

Uczniowie podczas realizacji tego zadania mieli możliwość rozwijania wyobraźni, kreatywności a także swoich umiejętności literackich. W realizacji zadania wzięło udział 22 uczniów, którzy w formie pisemnej wypowiedzieli się na temat zachowań świadczących o nich. Uczniowie klasy IV i VI najpierw wypowiadali się na powyższy temat a następnie przygotowali prace pisemne.

    Zadanie 4.

Przeprowadzenie międzyklasowych inscenizacji na temat znajomości i stosowania zasad dobrego zachowania na co dzień w stosunku do osób starszych, dorosłych, rówieśników….

W realizacji tego zadania wzięli udział uczniowie klas IV-VI. Na Pikniku Rodzinnym dzieci zaprezentowały scenki na temat znajomości i stosowania zasad dobrego zachowania na co dzień w stosunku do osób starszych, dorosłych i rówieśników.

   Zadanie 5.

Wykonanie plakatu, którego tematem przewodnim będzie „Mój wygląd świadczy o mnie”.

W kwietniu uczniowie klas IV – VI przystąpili do realizacji zadania 5 konkursu. Na lekcjach w każdej klasie rozmawiano na temat higieny osobistej, zależności ubioru od pogody i pory roku, a także stroju stosownego do okazji. Dyskutowano, dlaczego należy dbać o swój wygląd, o czym on świadczy i jaki ma wpływ na postrzeganie nas przez innych. Kolejnym etapem realizacji zadania było przygotowanie przez uczniów na lekcjach plastyki plakatów pod hasłem „Mój wygląd świadczy o mnie”. Piękne plakaty stały się dekoracją szkolnego korytarza.

    Zadanie 6:

Jestem grzeczny i nie wstydzę się mojego zachowania. 

Celem przedsięwzięcia było propagowanie właściwych wzorców zachowań, kształtowanie umiejętności kulturalnego zachowywania się, wdrażanie nawyku stosowania zwrotów grzecznościowych,  wyposażenie dzieci w wiedzę dotyczącą zasad savoir-vive. Dzieci wraz z wychowawcami dyskutowały na temat dobrego i złego wpływu środowiska na wychowanie i zachowanie młodego człowieka.

Koordynatorzy projektu

Lucyna Kramp

 

Przeczytano: 98 razy. Wydrukuj|Poleć znajomemu|Do góry