17 czerwca 2018 20:06 | Aktualności

WITAJ PRZYGODO, CZYLI WYCIECZKA SZKOLNA

„Świat jest książką i ci,

którzy nie podróżują,

czytają tylko jedną stronę”

Święty Augustyn

W poniedziałek,  4 czerwca uczniowie klas IV – VII wyjechali na kilkudniową wycieczkę. Tym razem celem naszej podróży była południowa część naszego kraju, a dokładnie Jura Krakowsko – Częstochowska.  Piękna pogoda i chęć doznania nowych wrażeń sprawiły, iż wszystkim dopisywały dobre humory, pomimo wczesnej pory wyjazdu. Po drodze dołączyła do nas pani Weronika, która była pilotem naszej wycieczki i towarzyszyła nam przez cały czas trwania naszej podróży.

Naszym pierwszym przystankiem była Częstochowa i klasztor na Jasnej Górze.  Dłuższy przystanek mieliśmy natomiast w Ogrodzieńcu, gdzie spacerowaliśmy po ruinach zamku, będącego jednym z najbardziej imponujących Orlich Gniazd. Zbudowany z twardego wapienia i dolomitów na początku XIVw. przetrwał wieki. Ostatnim przystankiem tego dnia był punkt widokowy w miejscowości Klucze, skąd podziwialiśmy Pustynię Błędowską. Teren ten, nazywany „polską Saharą” to największy teren występowania piasków śródlądowych w Europie. Następnie pojechaliśmy do schroniska młodzieżowego w Sławkowie, które było naszym domem przez kolejne cztery dni.

Drugi dzień naszej podróży spędziliśmy w drugiej historycznej stolicy naszego państwa, czyli w Krakowie. Naszym przewodnikiem po tym mieście był pan Mateusz. W trakcie naszego spaceru spotkaliśmy się ze smokiem wawelskim, odwiedziliśmy siedzibę królów polskich na Wawelu, spacerowaliśmy po Starym Rynku z Sukiennicami i Kościołem Mariackim. W kościele Mariackim obejrzeliśmy słynny ołtarz Wita Stwosza, słuchaliśmy także słynnego hejnału. Spacer po Krakowie zakończyliśmy w centrum HistoryLand, gdzie przeżyliśmy wyjątkową podróż przez historię. Bitwa pod Grunwaldem, bitwa pod Oliwą, bitwa o Monte Cassino, klasztor na Jasnej Górze, stocznia Gdańska – makiety wykonane z ponad miliona klocków lego robiły niesamowite wrażenie.

Środę spędziliśmy w Ojcowskim Parku Narodowym. Nasz spacer zaczęliśmy od Jaskini Łokietka. Według legendy mieszkał w niej  około 6 tygodni  król Władysław Łokietek, ukrywając się przed czeskim królem Wacławem II na przełomie XIII i XIVw. Wyżłobiona przez wodę jaskinia zrobiła ogromne wrażenie na wszystkich uczestnikach wycieczki.  Kolejnym punktem wizyty w Ojcowskim Parku było zwiedzaniu Zamku na Pieskowej Skale i spacer do Maczugi Herkulesa. Natomiast wieczorem urządziliśmy sobie ognisko, przy którym spędziliśmy miły wieczór zajadając się gorącymi kiełbaskami.

Czwartego dnia pojechaliśmy do Zatoru, gdzie znajduje się największy Rodzinny Park Rozrywki Energylandia.  Czekały tam na nas niesamowite atrakcje, różnego rodzaju zjeżdżalnie, kolejki górskie bardziej lub mniej ekstremalne czy baseny. Każdy mógł znaleźć tam coś dla siebie. Wszyscy świetnie się bawili i niechętnie opuszczali  Zator.

W piątek wyjechaliśmy ze Sławkowa w podróż do domu. Po drodze zatrzymaliśmy się w Łodzi – filmowej stolicy Polski.  Zwiedziliśmy tam Muzeum Kinematografii, w którym zobaczyliśmy między innymi odrestaurowany fotoplastikon   i wystawę „Sekrety filmu”, która pokazuje sekret powstawania filmów od początków kinematografii po czasy współczesne. Duże wrażenie zrobiła na wszystkich wystawa „Pałac pełen bajek”, której bohaterami są postacie z polskich bajek – Reksio, Miś Uszatek, Miś Colargol czy Baltazar Gąbka.  Następnie poszliśmy na najsłynniejszą łódzką ulicę – Piotrkowską, gdzie zobaczyliśmy Pasaż Róży, czyli podwórze dawnego Hotelu Polskiego pod nr 3, gdzie ściany domów są wyłożone milionami lusterek o nieregularnych kształtach.  Był to ostatni przystanek naszej wycieczki.

Zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do domów. Dziękujemy Rodzicom za wspaniałą wycieczkę ( w końcu byli sponsorami;), Nauczycielom za opiekę i panu Kierowcy za bezpieczną podróż.